Till minne av J Anderson


Den dåliga stämningen låg som en slöja, täckte hela skolan. Omedelbart när man gick in genom skolans dörrar kom den. Josh Anderson, är klasskompis till mig hade begått självmord onsdagen den 18e mars. Han var en omtyckt och populär kille. En som alla gillade och kunde skratta med. För två veckor satt han brevid mig och vi satt och skrattade om att vi förmodligen var släkt. Anderssonare. Han hade svensk släkt på sin pappas sida så vi kom överens om att vi förmodligen var släkt..

Att en kille som han lämnade skolan och världen på ett sånt sätt är så omöjligt svårt att förstå. Han passade inte in på "självmords idealet". Det var packat med rådgivare som var i aulor för att hjälpa. Hela hans lacrosse- och footballteam spenderade dagen där. I min ledarskapsklass hade vi lagt ut en plansch som sträckte sig fyra meter där folk skrev ord och tankar om honom. I slutet av sista lunchen kom hans kompisar ut och alla stod och skrev ner tankar. En nära vän till mig, A, som även var Joshs bästa vän stod där. Han var fortfarande i chock när jag pratade med honom. Han berättade om minnen och kunde inte tro att det var sant. Hans vän är borta. Det hela är så svårt att förstå


Kommentarer
Postat av: Natasha Roxy

jag förstår det:( stay strong:)!

2009-03-19 @ 23:04:09
URL: http://crazydoll.blogg.se/
Postat av: Hannah

Det är så otroligt tråkigt att sånt här händer. Antar att det allt var fejk för honom han tänkte att så länge han spelar glad och som att allt är perfekt så kommer alla tro det och även han själv. sen om han blev den här populära sport killen med massa vänner så kände han kanske hur löjligt allt var. Att det inte finns någon poäng med det hela och oavsätt vem han "är" som person i andras ögon kommer han inte vara lycklig. Det är otroligt hemskt att det hände men det att lära sig är dels att det inte bara är "en viss person" som inte mår bra, förstår vad du menar men det är endå många som står i rampljuset bara för att lura sig själva att allt är bra.



Sen har jag svårt att förstå folk som valt en sån här utväg, det skadar hans familj och vänner. Inte honom. Döden är somsagt bara jobbig för dem som lever kvar. Och det finns allitd en utväg,det kan allit bli bättre.

2009-03-20 @ 08:10:14
URL: http://hsdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0