What's that?


Innan jag kom hit bodde jag i en förort utanför Stockholm och hade precis avslutat första året på gymnasiet. Allt var bra. Väldigt bra. Men något nytt? Allt blev för vanligt . Jag ville se och göra nya saker, vissa innan det var försent.

Hur skulle det vara att börja ett nytt liv? I ett nytt land, ny kontinent, med nytt språk och nya vänner? Jag skulle komma tillbaka ett år senare...

Efter en tuff vinter med långa kemiprov hade jag bestämt mig. Jag vill här ifrån! Så med motiverande attityd besämde jag tid för en intervju om utbytesår. Två veckor sneare ringde de upp mig och jag skulle åka till USA! Men vart?  Vi alla har ju vissa bilder för hur en amerikansk familj ser ut. Och när du ska bo med dem i ett år, hoppas man verkligen att de ska vara bra...

    



Snälla?..



Jag hade alltså ingen aning om vart jag skulle komma. Jag kunde bara hoppas. Tills den 18e mars då telefonen ringer. Jag skulle åka den 19e augusti till Washington DC...


Kommentarer
Postat av: elsa

hej vad fin blogg du har kommentera gärna på min blogg



elsaarvidsson.blogg.se/hellokitty



//elsa <3

2009-01-20 @ 19:02:10
URL: http://elsaarvidsson.blogg.se/hellokitty

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0