Stress



Kan inte klara av det. Hatar stress. Har haft problem med stress under hela mitt lilla liv- och jag har äntligen lärt mig hantera den. Jag planerar galet så att jag aldrig behöver stressa. Något som drar mig till vansinne är folk som inte kan planera. Folk som tar allt som det kommer eller ännu värre ändrar sina planer. Det går inte!! Allt kommer bli fel, jag har allt efter schema. Även om jag har en lugn dag hemma så är jag på ett schema. Låter helt galet i andras öron men jag älskar det! Att kunna ha sån otrolig kontroll och aldrig behöva stressa!

Därför kan jag ibland bli galen på min värdmamma, jag tycker verkligen om henne, men. Hon. kan. inte. planera!

Exempel; Hon ska ha 25 personer över idag, varav 23 är barn under 12 år. Hon börjar då göra maten en timme innan. Sen kommer hon på att hennes hus på 500kvm behöver städas. Funkar DVD-spelaren? Har nån satt på ugnen? Har nån gått ut med hundarna? Snart kommer alla! AAAAAH!

Jag har precis rymt ifrån detta kaos ner till mitt rum, och här kommer jag stanna. Tänker inte gå ut i stressen. Jag kommer dö. Jag kan bara inte. Jag har försökt hjälpa henne. Men en stressad människa är inte i normalt tillstånd. De har någon liten form av chock. KLARAR INTE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0