I'm here



Yes, I'm here

Efter cirka en vecka så skulle jag börja skolan. Tidigare har jag bytt skolor och alrig haft några problem alls med det. Men. Det här är en annan grej. Jag hade ingen aning om hur deras system fungerade och det kanske läskigaste- språket. Det är en sak att prata med 40-åringar med tanke på att deras engelska är väldigt utbildad och precis. Men en tonårings språk kan man inte jämföra.

Så, klockan 6:40 på morgonen (!) gick vår buss. Den enda bussen, missade du den var det kört. Tidigare hade jag hört att skolan var supermini, så att det minsta problemet var att hitta. Inte hade jag väntat mig en fyravåningsbyggnad med 100talsklassrum, och 1400 elever. Liten skola... Och ja, jag hade grova problem att hitta. Tror nästan det var så jag började lära känna människor, jag frågade om precis allt!

En annan mindre chock jag fick var vilken typ av skola jag kommit till. Jag var den enda blondinen bland alla dessa 1400 elever. Och yes, det märktes. SwedishGirl blev snabbt känd, vem det var och att hon var utbytesstudent from Sweeeden. Det bidrog självklart till att man fick flera tjejer emot sig..


Alltså, här skulle jag gå i ett år.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0