Do they have fashion in the US?


Love,love,love - to shop!

Jag har alltid haft ett stort kläd- och shoppingintresse. Självklart har det gått i perioder, beroende på intressen (pengar) och väder. När jag flyttade hit hade jag förväntningar om att allt skulle vara som vi ser i tidningarna. Nicole Richie, Lindsey Lohan och Rachel Zoe. Jag trodde alla skulle ha fina kläder, eller i allafall en viss stil.

Jag kom alltså hit med stora förväntningar och tog med mig mina fina kläder. Inga mjukisar alls, inget fult - nu skulle jag visa dem att vi i Sverige vet också vad mode är!

Än en gång.. Jag hade fel. Jag kommer in med mina mörka stuprörsjeans, ballenrinas och långt ribbat linne med min bruna skinnväska. Fint, enkelt och bra.

WHAT THE FUCK?! VARFÖR går alla runt med ryggsäck?! Gamla grå-vit-svarta gympaskor? Förstora jeans? Höghalsade t-shirts med reklam? Inget smink? Och glöm inte långämad tröja med t-shirten över...  Jag kände mig så udda. Tack gud att jag inte hade klackar..

Alltså, jag behövde inte bevisa något. Och det blev värre, jag skulle såklart inte övergiva min garderob för att de inte klädde upp sig. Jag fortsatte ha mitt smink, min väska och även klänningar. När jag tänker tillbaka på det så skrattar jag. Just ryggsäcken. Den är ju till för skejtare och småbarn. Självklart fick jag massa kommentarer om mina kläder. Kommer ihåg när det var en tjej som frågade mig "Are you here to get an American boy?". Nejnej, jag ser ut såhär...

Allt är verkligen inte som man förväntar sig,
Ta allt med en nypa salt!

Kommentarer
Postat av: Lotta

å vad kul! är du i Usa nu? Vart i Usa? :)

2009-01-24 @ 23:37:23
URL: http://enlitenlotta.blogg.se/
Postat av: jamaLi

haha. sorgligt. vart i usa befinner du dig? låter inte som LA iaf.

2009-01-27 @ 00:10:25
URL: http://jamali.blogg.se/
Postat av: Mellis

haha, jag vet! jag trodde också alla skulle vara super moderna och ha jättesnygga kläder.

Så kommer man till usa och ser alla gå runt med supervida fula jeans och konstiga tröjor :P

Då ser man att vi i sverige faktiskt kan klä oss :P

2009-01-27 @ 20:17:04
URL: http://rainbowtears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0