Les temps changement


Har fått frågor av vänner hemma i Sverige angående hur det var när jag först kom. Nämnde det tidigare i bloggen men tar upp det igen. L u g n. Det är absolut inte samma sak som att komma till en ny skola i Sverige. Det är något med språket, man är ändå inte helt trygg i det. Du kanske pratar mycket under engelskalektionen i skolan, men det är inte samma sak.

Det bästa rådet jag kan ge är att våga! Om du vågar så blir allting så mycket lättare. Självklart kan du inte räkna med att alla ska älska dig, som jag tidigare nämnde finns det avundsjuka . Men inte överallt. Låt inte de hitta dig- du ska hitta dem. Annars kan det ta månader innan du trivs och hittat rätt.



"US and A is very nice"    - Sasha Cohen, aka Borat



Kommentarer
Postat av: Eva Gudmor /höll på att skriva Gudorm/

Du är så klok Märtha!!! När jag började i Fortuna Union High School in California (1978....) , tyckte jag bara att alla amerikanska ungdomar var barnsliga, osjälvständiga och skenheliga.... Men, sedan hittade dom mig!!! Och jag var american for ever.



I dag har jag varit i Åre för att shoppa present till dig med Ån och Än..



Kram från Gudorm

2009-02-05 @ 20:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0