Ålder


Satt och hade ett samtal med en vän om ålder. Det är alltid kul att prata om- ämnet är oänligt! Min vän ser ut att vara minst 10 år äldre än vad han är. Han hade varit ute och klippt håret och haft sin frisör fråga honom om han hade barn och var i 30-års åldern.

Jag fick en liknande upplevelse förra året. Jag och min syster (som är 3år yngre än mig) satt och väntade på tandläkaren. Då komer en äldre man fram och börjar småprata, efter ett tag undrar han hur gammal min dotter är. Att vara 16 år och få den kommentaren är inte kul.

Dock kommer man ihåg hur man krigade i yngre dagar för att se äldre ut. Till exempel att inte le på skolfotot? Tiderna förändras..

Kommentarer
Postat av: Maria

hahaha nej vilken hemsk kommentar att få!

2009-02-09 @ 14:00:15
URL: http://blondt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0