ALDRIG vikarie



Har precis kommit hem från skolan, och har lärt mig en sak garanterat. Jag kommer aldrig i mitt hela liv bli en vikarie. Aldig, never, jamais. Vi hade idag, matte första lektionen och den varade i två timmar. Två timmar med HighSchool studenter som precis kommit tillbaka efter en tredagarshelg. Så otroligt korkat att ha en vikarie den lektionen!!

Det börjar med att killen försiktigt delar ut ett häfte vi ska göra innan lektionen är slut. Planen alla vidrigatonåringar har är att crusha honom. Han ska ner. Så alla sätter sig i en klump längst bak i rummet och börjar diskutera helgen samtidigt som de tar och delar häftet i två delar och lägger ner i papperskorgen.

Vår vikarie försöker hålla sig cool, och ber alla om att vara tysta och förbjuder alla att gå till sitt skåp eller badrummet. Det bidrar till att alla blir arga och ska NU på toaletten. Så ut rymmer folk...

Ugh.. Två timmar senare är det över. Kan inte förstå hur man klarar av att vara lärare eller vikarie åt High School.


En vikarie senare..





Kommentarer
Postat av: erica

Jag skrev ett inlägg om dig i min blogg gumman, hoppas det är okej att jag länkade och berättade lite om dina upplevelser. Skriv om jag ska ta bort det! puss

2009-05-28 @ 14:46:16
URL: http://ericatimar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0