Mjölchocklad


Så. Kvällen slutade med att vi drog iväg till Ikea för att köpa gardiner till mitt rum. Ska bli skönt med tanke på att vissa personer här kan plötsligt komma och knacka på mitt fönster vilket skrämmer livet ur mig. Så nu är det äntligen slut!

Väl på Ikea. Så gulligt att alla möbler och alla små gosedjur har namnen på svenska, "Gosig Räv". Roligaste var att nån idiot skulle skriva "Mjölkchocklad", men glömde k:et så det stod på en kvadratmeter stor skylt "Mjölchocklad" hehe.

Sedan i kassan mötte jag en svensk tjej, Karin. Det här är kanske andra gången jag stöter på en svensk helt oförutsägbart och jag blir så glad! Älskar att prata lite svenska igen! Tyvärr var Karin deprimerad och det första hon säger är  "stanna inte kvar här". Hon hade varit au-pair i ett år, och sedn träffat en kille som hon gift sig med, men sedan skiljt sig ifrån efter tre år. Hon ville inget annat än att flytta hem till Sverige igen. Men enligt amerikansk lag så kan man inte som ensamstående mamma ta barnen och flytta till ett annat land, så utan utbildning jobbade hon nu på Ikea.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0