Kan man gå hem?



. Är nu tvingad att lämna min bra-iga bok för att gå till Safeway (Ica). För att komma till Safeway måste jag gå i 40 min för att komma dit. Sen är det tillbaka. Känner hur man blir mer och mer amerikaniserad ju längre tid man är här. I Sverige hade jag bara dragit dit- no big deal. Men. Här borta går man bara inte. Det finns inget som heter gå. Man kör eller åker.

Om du frågar om vägen här så var beredd på att vägen mäts som om du åkt bil. Frågar jag om vägen i Sverige får jag tiden i om jag skulle gå. Förstår ni skillnaden?

Kommer ihåg i början när jag missade min (enda) skolbuss. Jag behövde alltså gå vägen hem. När jag frågade om hur man skulle ta sig hem fick jag reda på att det skulle ta 10 minuter. 50 minuter senare är jag hemma... Nästa dag när jag skulle skälla ut idioten blev det drama att jag hade gått hem. Ingen trodde på mig. "På riktigt, hur va det att gå? Shit, kan man gå? "


What's he doing?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Asså allvarligt talat fett nice , when are you back btw ?

2009-01-26 @ 23:07:40
URL: http://splittradenheet.blogg.se/
Postat av: Hannah

nja 40 minuter... hehe det är lite å ta i. Jag blir jämt choklad sugen på helgerna men ica ligger 5 minuter bort PALLA då måste man klä på sig, fixa sig (för man vet inte vem man springer in i) och nej så det blir alltid "Pappa när du går till ica.. kan du köpa choklad puppy eyes" sen är jag iofs extremt lat. Men vafan märtha 40 mintuer?!

2009-01-27 @ 06:02:59
URL: http://hsdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0