Fetmavirus



Ibland vill jag kolla vad som händer i Sverige nu när jag är borta. Inte bara med min kära familj och vänner-  utan även landet. Vad är nytt?

Jag brukar då gå in på Aftonbladets hemsida. När jag öppnade sidan var huvudrubriken "Viruset kan orsaka fetma"
Professor "Det här är inte flum". Hela artikeln påstår att det är ett virus som ger dig förkylningssymtom och går in i kroppen. Där så lägger det sig i fettvävnaden och kopierar sig själv (kopieringen gör dig alltså fet).

Jag tänker bara dåX är en hälsosam människa som äter rätt och motionerar. Efter två veckor med en förkylning så börjar X plötsligt gå upp i vikt. X fortsätter sitt hälsosamma liv men blir efter ett tag överviktig. Borde inte X då söka hjälp?

Kan alltså vem som helst drabbas?

Hela artikeln kan du kolla in här http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4262386.ab


Kommentarer
Postat av: Hannah

vadå sjukt :S

2009-01-27 @ 06:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0