Svensk- kommunist!


Yes. Satt igår mellan pausen av min träning på ett café, precis över gatan. Har just nu min käraste barndomsvän Johanna i Boston så satt och pratade med henne. Vi var helt inne i en konversation när en 50-årig kvinna ställer sig framför mig.


Vilket språk pratar du? (Tar sedan fram en kamera med blixt och fotar mig utan att fråga)

Svenska.. Hehe..


Hm. Svensk. Du är alltså kommunist?


Em näe? Vi är inte kommunister i Sverige..


Jo. Jo det är ni. Jag vet det! Ni har ju en kung

Ja, men de gör ju inget! Dom är ju reklam för vårat land i princip. För länge sedan hade de makt, men inte längre.

Hm. Näe. Jag vet. Och, under andra världskriget var ni kommunister och med Hitler!

Nej........ Vi var neutrala...

Jaha, hur skulle du översätta eran regering?

Ursäkta, jag är fortfarande i telefon..

Så dum!!! Blev helt chockad över den korkade människan. Och nej, jag har aldrig sett henne i mitt liv! Från ingenstans kommer hon..


Kommentarer
Postat av: Armin

men de sant alla svenskar är kommunist..



kolla på mig, jag är svensk och kommunist!

2009-03-05 @ 02:17:01
URL: http://azam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0