Kostnader


Vad kul med folk som kollar in och gillar bloggen! Tack!

Har fått frågor angående priser om utbytesår. Som sagt, du kan åka med flera olika orginisationer så priserna varierar. Men själva programmet kostar runt 50,000 kr- och då ingår boende, skola och mat (hos din värdfamilj). Du betalar ingen hyra eller annat till dem. Men, sedan får du räkna med andra kostnader. Till exempel, skollunch, kläder, shampoo, etcetc och det blir dyrt i längden- du är trots allt borta ett år.

Sedan är vissa familjer mer generösa än andra. Min värdfamilj har till exempel bjudit med mig till New York City, och där behövde jag inte betala för något.

Jag vet att 50,000 kronor låter enormt mycket pengar men det finns stependier att söka så att kostnaderna sjunker.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej. Jag bor ocksa i DC. Eller ah, Arlington VA men shit the same :)



Hur lange har du vart har?

2009-01-21 @ 03:31:26
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/
Postat av: Nina

Så man får mat gratis hos dem? :) Det verkar ju ok om man kan få tag på stipendier och så, men du råkar inte veta vilken ålder man ska vara i? (när man blir för gammal)

2009-01-21 @ 20:46:28
URL: http://shaped.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0