Dubbelmoral..


Ber om ursäkt, detta kan stressa dig. Fick precis en kommentar angående när det är försent att åka. Tar det som samma program jag åker på? I allafall, jag åkte mellan 1an och 2an på gymnasiet, den vanligaste tiden att åka är 16-18 år. Du kommer hamna (oavsett) i en årskurs för 16-17åringar. Du kommer att få ta i princip vilka kurser du vill. Du skräddarsyr alltså själv ditt schema med saker du vill ta och saker du vill göra. Jag tar till exempel; franska, engelska, historia, leadership, geosystem, trig och kemi.

Aupair?
NEJNEJNEJ
, du kommer här att få bo i en familj och ta hand om deras barn. Du kommer inte att ha samma möjlighet att träffa människor. De du kommer att träffa är andra aupair-er och hur bra är deras engelska. Du ska utvecklas!!

Språkresa?
Bra för att kolla om du kan vara borta hemifrån. Men du kommer aldrig lära dig så mycket jämfört med om du åkt ett år. Efter en månad kan du bli lite mer bekväm i språket men inte mer. Sen kommer frågan. Kommer du umgås med amerikanare eller svenskar..?

Hm..



Kommentarer
Postat av: Nina

Tack :) Har sökt lite på det nu också, det finns en annordnare där jag kan få åka till hösten (men då måste jag verkligen söka nu), håller på att prata om det med mina föräldrar (som var negativt inställda förra året). Vilken arrangör åkte du "med"? :)

2009-01-24 @ 19:51:22
URL: http://shaped.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0