Bibelstudier- nåt för Dig?


Min kära vän blev överlycklig när han fick veta att jag var kristen. Han frågade mig vilken kyrka jag gick till- och när jag svarade att "min" kyrka var i Sverige så fick han en idé. Jag skulle med till hans kyrka. Jag ville inte vara otrevlig så jag bestämde mig för att hänga med, hur illa kan det vara?

Well.

När jag kommer fram till kyrkan så är den enorm. Den har en inbyggd skola, matsalar, gympasal, flertal salar, och självklart enorma rum för mässor. Där vi hade mässan så var det en powerpoint presentation som visade allt som hände och spotlights i taket. Under sångerna så sprang fullvuxna män och kvinnor runt och "hörde" Gud.

Efter mässan ville min kompis gå till Bibelskolan. Jag som var i mindre chock nickade svagt. Det visade sig vara bland det mest intressanta jag gjort nånsin. Vi satt i ett klassrum 15 personer och en kvinna kom och började prata om dagens ämnen. Något jag fastnade för var skapelseberättelsen. Enligt dem så var BigBang ett skämt. Och patetiskt. Alla vet att Gud skapade oss! Frågan var då. Hur ska vi hantera det när ämnet kommer upp i skolan?

Lite skrämande var det trots allt. Jag menar, jag har inget emot religon men det här var väldigt annorlunda...

Kommentarer
Postat av: mammie

hej! Tur att du inte blev medlem . . .racket är på väg plus lite presenter till familjen. Puss!

2009-02-11 @ 18:12:02
Postat av: katti

amerikanerna som kom till taizé var väääldigt kristna, man fick inte skämt ngnting alls om gud. och svor man så langade dom evil eye hela dan. men dendär kyrkan låter ju nästan som en sån där dom talar i tungor. USCH!

2009-02-15 @ 22:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0